Home » Strefa Rodzica

Strefa Rodzica


Głosujmy na Martynę Borowczak!

m.borowczak-382x510

Zapraszamy do głosowania na Martynę Borowczak w 20 edycji ogólnopolskiego programu stypendialnego USKI przeznaczonego dla uczniów szczególnie uzdolnionych.

Oto bezpośredni link do głosowania !

ZAPRASZAMY.

http://uski.edu.pl/index.php?page=ankieta&opt=search&nazwisko=Borowczak&nazwa=&miasto=

no comments


System wartości i norm uczniów Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków - raport.

pobrane4Zapraszamy do zapoznania się z raportem. Plik do pobrania w formacie PDF System wartości i norm uczniów Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków - raport z ewaluacji.

no comments


Jak zabezpieczyć dowody przemocy w Internecie?

dowody - internet - baner

W przypadku podejrzenia przemocy wobec dziecka w Internecie niezmiernie ważne jest szybkie zabezpieczenie dowodów. Mogą one pomóc w ustaleniu sprawcy przemocy i zapobiec jej kontynuacji. W przypadku podejrzenia przestępstwa dowody będą cennym materiałem dla organów ścigania oraz instytucji wymiaru sprawiedliwości.

W Internecie najczęściej pozostaje ślad wszystkiego, co zostało w nim opublikowane. Nawet jeśli określone treści zostaną usunięte z sieci, to są one zachowywane jeszcze przez jakiś czas w archiwach serwerów, na których były publikowane. Jest więc możliwość ich odzyskania. W przypadku, gdy treści będące dowodem przemocy wobec dziecka nadal znajdują się w Internecie, należy zadbać o ich zabezpieczenie. Dowodami, w zależności od charakteru przemocy online wobec dziecka, mogą być:

 wiadomości e-mailowe,  wiadomości sms i mms,  wpisy na stronach internetowych,  komentarze do wpisów lub do zdjęć w serwisach społecznościowych, na blogach, w fotogaleriach itp.,  zdjęcia, grafiki,  treści rozmów prowadzonych przy użyciu komunikatorów lub czatów.

W zależności od okoliczności zdarzenia i typu treści, które chcemy zachować, można wykorzystać jeden ze sposobów zabezpieczania dowodów.

1. Zachowywanie wiadomości W przypadku przemocy przy użyciu telefonu komórkowego ważne jest, by nie usuwać sms-ów, mms-ów, historii połączeń, które wskazują na jej wystąpienie. W przypadku przemocy w Internecie również – jeśli to możliwe – warto zachować treści, które na nią wskazują. W niektórych sytuacjach – gdy krzywdzące kogoś treści są opublikowane w miejscu widocznym dla wielu osób (np. komentarze pod zdjęciami w serwisie społecznościowym, wpisy na forum klasowym) – konieczne jest ich usunięcie. Wówczas przed usunięciem tych treści należy je zabezpieczyć.

2. Wykonanie screenów (zrzut całego ekranu) Dobrym sposobem na zabezpieczenie dowodów jest wykonanie tzw. screena. Screen jest czymś w rodzaju zdjęcia tego, co aktualnie widać na monitorze komputera. Aby go wykonać, należy nacisnąć klawisz Print Screen (pozornie nic się nie dzieje), a następnie otworzyć dokument typu Word lub Paint i wybrać opcję: wklej. Dokument ze screenami należy zapisać na dysku komputera.

3. Archiwizowanie treści rozmów Korzystając z komunikatorów i czatów, warto uruchomić autoarchiwizację – opcję automatycznego zapisywania wszystkich prowadzonych przez użytkownika rozmów. Umożliwia ona śledzenie historii poszczególnych kontaktów, a także prosty i szybki dostęp do określonych zapisów. Jeśli dany komunikator lub czat nie posiada funkcji archiwizacji wiadomości, warto wówczas kopiować treści rozmów i zapisywać je w dowolnym edytorze tekstu.

4. Wykonanie zrzutu animacji ekranu Innym sposobem na dokumentowanie tego, co dzieje się w Internecie, jest korzystanie z programów do tzw. zrzutów z ekranu. Przy pomocy tego typu oprogramowania można dokonywać zapisu obrazu widocznego na monitorze. Zapis ten przypomina ostatecznie film przedstawiający wszystkie wykonywane czynności (prowadzone rozmowy, przeglądane strony itd.). Warto upewnić się, że oprogramowanie, z którego korzystamy, jest legalne.

5. Wydruk Dowodem przemocy w sieci może być również wydruk witryny internetowej, na której opublikowane są określone treści. Przy wykonywaniu wydruków należy zwrócić uwagę, by obejmowały one całe okno witryny – łącznie z paskiem tytułowym i znajdującym się na nim adresem strony. Wydruki stron warto opisać, podając dokładną godzinę ich wykonania.

6. Zapis rozmów Aby zabezpieczyć treści prowadzonych przy użyciu Internetu rozmów lub innych dowodów w formie tekstu, można skopiować je z danego miejsca w Internecie i zapisać w dowolnym edytorze, np. w Wordzie. W tej postaci zapisany plik należy zachować na dysku komputera. Korzystając z tej formy zachowywania dowodów należy pamiętać, by w kopiowanym tekście nie dokonywać żadnych zmian. Ważne jest, by dokumentowany tekst był kompletny i zawierał wszystkie wypowiedzi, np. rozmowy na czacie. W przypadku tego typu zabezpieczania dowodów należy skopiować i zachować link do strony, na której treści te się znalazły.

przemoc-internt-kontakt

no comments


Jak reagować gdy dziecko nadużywa Internetu?

jak reagować - sieć- banner

  • Nazwać problem. Porozmawiać z dzieckiem i powiedzieć mu, co niepokojącego widzi w jego zachowaniu.
  • Zdiagnozować sytuacje trudne, w których dziecko „sięga” po internet – wspólnie z dzieckiem powinni poszukać alternatywy (np. działań, które sprawiają równie dużo przyjemności lub w podobny sposób pomagają odreagować negatywne emocje).
  • Ustalić harmonogram dnia – zrównoważyć czas spędzany przez dziecko w sieci i poza nią.
  • Ustalić zasady i etapy ograniczania korzystania z internetu. Warto wraz z dzieckiem omówić stopniowe ograniczenie czasu spędzanego przed ekranem.
  • Nagradzać sukcesy w ograniczaniu czasu spędzanego w internecie.
  • Odłączyć internet lub wyłączyć komputer, gdy dziecko korzysta z niego w sposób, który zagraża jego zdrowiu lub życiu (powoduje np. zaniedbywanie podstawowych potrzeb fizjologicznych, uniemożliwia funkcjonowanie w codziennym życiu).
  • Wyjaśnić dziecku przyczyny tych ograniczeń lub odłączenia internetu. Rozmowy o tym, co się dzieje i dlaczego są niezwykle istotne. Dziecko będzie się czuło bezpieczniej, gdy pozna nasze intencje.
  • Kontakt z profesjonalistą (pedagogiem szkolnym, psychologiem, poradnią ds. uzależnień).

no comments


Jak rozpoznać, że dziecko nadużywa internetu?

Uzależnienie sieć baner

  • rozdrażnienie spowodowane koniecznością przerwania lub brakiem możliwości korzystania z komputera/internetu;
  • długotrwałe sesje aktywności w sieci, na przykład częste korzystanie z internetu bez przerwy przez trzy godziny lub dłużej;
  • wyraźnie osłabiona kontrola (lub jej brak) czasu spędzanego przed komputerem lub w internecie;
  • zaniedbywanie dotychczasowych zainteresowań, znajomości, form spędzania czasu na rzecz korzystania z komputera/internetu;
  • korzystanie z internetu nawet wtedy, gdy nie jest to już interesujące;
  • powtarzające się kłótnie z innymi członkami rodziny, związane z nadużywaniem komputera/internetu;
  • izolowanie się od ludzi, związane z przebywaniem w sieci lub nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów jedynie przez internet;
  • monotonna i jednorodna aktywność przy komputerze, na przykład trwale ograniczająca się do grania w jedną grę lub wielogodzinnej obecności na portalu społecznościowym; przedkładanie życia w świecie wirtualnym nad życie w świecie realnym;
  • wzrost intensywności nieprzyjemnych stanów emocjonalnych, jak rozdrażnienie, apatia, poczucie nudy itp.;
  • korzystanie z internetu po kryjomu lub kłamstwa dotyczącę czasu lub zakresu korzystania z sieci.

no comments


Pryncypia świadomego rodzica

Załączona tabela przedstawia kilka prostych zasad ułatwiających komunikację z dzieckiem. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z ich treścią, a jeszcze bardziej do zastosowania ich w codziennym trudzie wychowania.

Pryncypia-Swiadomego-Rodzica-wg-jakmowic

no comments


Konkursy językowe

d_137571053451ffad46f21b9

W dniu 29 lutego odbył się po raz kolejny konkurs wiedzy o krajach anglo- i niemieckojęzycznych.

Uczniowie rozwiązywali zadania testowe z zakresu tzw. wiedzy ogólnej dotyczącej historii, polityki społecznej, geografii i kultury.

Zwycięzcy zostali uhonorowani atrakcyjnymi nagrodami w postaci słowników i innych materiałów do nauki języka angielskiego lub niemieckiego.

Nagrodzone osoby w konkursie wiedzy o krajach anglojęzycznych to uczennice klasy II d: 1) Anna Miecznikowska 2) Martyna Markwitz 3) Wiktoria Rucioch W konkursie wiedzy o krajach niemieckojęzycznych nagrody otrzymali 1) Adam Starystach 2) Adriana KOłata 3) Dawid Wandowki 4) Julia Lemańska 5) Marcin Kociołek                                                                                                                                                                   Grażyna Grzybowska-Gazda

no comments


Jak określać dziecku granice?

  granica

„Życie dziecka jest jak droga. Jeśli droga jest dobrze oznakowana, to dziecko bezpiecznie osiągnie cel.”

„Nie ma wychowania tam, gdzie nie ma oznakowanych szlaków, po których można się bezpiecznie poruszać.”

Zasady zapewniają poczucie bezpieczeństwa. Dzięki nim wiemy, czego się spodziewać. Mogą także pomóc w takim porozumiewaniu się z ludźmi, aby nie ranić siebie nawzajem. Aby móc dziecku określać granice, trzeba najpierw poznać swoje zasady, trzeba otworzyć się na prawdę o sobie. Nasze granice budują poczucie własności i odpowiedzialności. Kiedy wiem, jakie mam granice, wiem też, za co jestem odpowiedzialny, a za co nie: jestem odpowiedzialny za siebie i w stosunku do innych, ale nie jestem odpowiedzialny za myśli i uczucia innych. Dziecko dopiero uczy się ustawiania granic, przestrzegania zasad i norm – najpierw od rodziców, potem do innych dorosłych – by móc w odpowiednim momencie swojego życia dokonywać świadomych wyborów w taki sposób, aby nie ranić siebie i innych.



Continue reading

no comments


Informacje dla rodziców

W tym obszarze będą umieszczane wszelkie informacje, materiały, komunikaty kierowane w stronę rodziców. Zapraszamy wkrótce.

Continue reading

no comments


Szkolny zestaw podręczników 2015/2016 klasa III

KLASA III

Przedmiot

Tytuł serii. Tytuł podręcznika

Autor, wydawnictwo

nr dop.

uwagi

Religia W życiu i w prawdzie Praca zbiorowa pod red. ks. dra Tadeusza ŚmiechaWyd. Jedność Kielce AZ-33-02/9-0  
Język polski Bliżej słowa. Podręcznik do kształcenia literacko-językowo-kulturowego dla klasy 3 gimnazjum. Ewa Horwath, Grażyna Kiełb, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.

27/3/2010

+ zeszyty ćwiczeń

Matematyka Matematyka z plusem .Matematyka 3. Podręcznik dla klasy trzeciej gimnazjum Z. Bolałek, M. Dobrowolska, M. Jucewicz, M. Karpinski, J. Lech, A. Mysior, K. Zarzycka Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe

168/3/2011

Język niemiecki – poziom III.1 Das ist Deutsch! 3. Język niemiecki. Podręcznik dla gimnazjum  Das is Deutsch! Podręcznik z repetytorium. Język niemiecki dla gimnazjum. Cz. 4 J. Kamińska, Wyd. Nowa Era Spółka z o.o.     S. Mróz-Dwornikowska Nowa Era Spółka z o.o.  

22/3/2009

  22/4/2011

Kontynuacja

podręcznika

Wprowadzony dopiero

ok. listopada

Język niemiecki – poziom III.0 Magnet 2. Język niemiecki dla gimnazjum Giorgio Motta, Wydawnictwo „LektorKlett”

98/2/2010

+ ćwiczenia

Język angielski- poziom III.1 Klasa IIICD (grupa p. GGGazdy)New Exam Challenges 3     Grupy  p. M.Kaczor Repetytorium gimnazjalne. Podręcznik do języka angielskiego. Poziom podstawowy i rozszerzony M. Harris, D. Mower, A. Sikorzyńska Pearson Central Europe  Sp. z o.o.    Rod Fricker, Jerzy Gaszewski, Tomasz Siuta, Marta Umińska Pearson Central Europe  Sp. z o.o.

342/3/2012

353/2011

+ ćwiczenia

Kontynuacja z klasy II

Język angielski- poziom III.0 New Exam  Challenges 2  M. Harris, D. Mower, A. Sikorzyńska L.White Pearson Central Europe  Sp. z o.o.

342/2/2011

+ ćwiczenia

Historia Śladami przeszłości. Podręcznik do historii dla klasy trzeciej gimnazjum, S. Roszak , A. Łaszkiewicz Wydawnictwo "Era" Sp. z o.o.

60/2/2011

 

+ ćwiczenia

Geografia Planeta Nowa. Podręcznik do geografii dla trzeciej drugiej gimnazjum, cz. 3 M. Szubert Wydawnictwo "Era" Sp. z o.o.

7/3/2009

+ zeszyt

 ćwiczeń

Biologia Puls życia 3. Podręcznik do biologii dla gimnazjum. Beata Sągin, Andrzej Boczarowski, Marian SęktasWydawnictwo "Era" Sp. z o.o.

58/3/2010

Fizyka Świat fizyki. Podręcznik dla uczniów gimnazjum. Część 3  B. SagnowskaWydawnictwo "ZamKor"

11/3/2010

Chemia Chemia w gimnazjum. Podręcznik Z.Kluz, K.Łopata, E. Odrowąż, M. Poźniczek Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.

182/2009

Kontynuacja podręcznika

Informatyka Informatyka dla Ciebie. Podręcznik dla klas 1-3 gimnazjum Nowa Era Spółka z o.o

181/2009

Edukacja dlabezpieczeństwa Edukacja dla bezpieczeństwa Bogusława Breitkopf, Dariusz CzyżowWydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Sp. z o.o

639/2013/

2015

Fotografia z elementami grafiki komputerowej Technika. Zajęcia fotograficzne. Klasa 1-3. Zeszyt ćwiczeń - gimnazjum  Michał GowinWydawnictwo Pedagogiczne Operon Sp. z o.o.

ćwiczenia



Continue reading

no comments